Tuesday, June 23, 2009

Malam itu…

21 Jun 2009...
Mimpi itu mimpi ngeri...

Ya Allah…aku bermohon padaMu agar peristiwa seperti malam itu tidak terjadi lagi…seperti aku bermimpi ngeri…mimpi yang amat ngeri…setiap kali aku teringat akan peristiwa itu…perasaan marah bercampur benci tiba…seolah-olah aku mengharapkan sesuatu yang tak pasti…seolah-olah aku seperti seorang pelakon yang berlatih seorang diri untuk dramanya…

Di balkoni…

Sunyi…sepi…hanya kedengaran bunyi kereta yang mungkin ingin atau baru pulang ke rumah untuk menatap anak dan isteri yang menanti kepulangan mereka. Sesekali hon kereta berbunyi menunjukkan ketidakpuasan hati sesetengah pemandu jalan raya yang agak mementingkan diri sendiri. Kedengaran juga bunyi siren ambulans yang meminta laluan agar nyawa yang dibawa dapat diselamatkan. Bunyi siren itu mengingatkan aku kembali kepada satu peristiwa di mana ayahku dikejarkan ke hospital. Di saat itu, airmataku jatuh tanpa disedari…mengingati semula peristiwa itu…amat menyedihkan dan menakutkan.

Tidak lama kemudian, perasaan bosan menyelubungi hatiku…tatkala itu, jam telah menunjukkan pukul 12.34 pagi…tersenyum sendiri kerana tidak menyangka hampir lebih 3 jam aku berada di balkoni…aku leka melihat kereta yang keluar masuk melalui pintu masuk utama. Macam-macam kerenah pemandu yang boleh dilihat. Jariku pantas menekan butang ‘Play’ di mp3 yang dihadiahkan sempena hari jadiku oleh my sis Ana agar kebosanan itu lenyap…lagu ‘Hampa’ nyanyian Rem dan Hetty Sarlene kedengaran…layan…

Tidak putus asa...

Seronok jugak seakan-akan berkelah di balkoni sambil ditemani oleh bunyi-bunyi enjin kereta (yang menggantikan bunyi kicauan burung dan deruan ombak pantai) dan sayup kedengaran suara guard yang agak keterlaluan kuatnya. Berbekalkan segelas milo panas aku lepak duduk di balkoni berlapikkan kain batik emak. Sori mak…nanti shuhadah basuh ek…:)

Masih…

Jam menunjukkan pukul 1.44 pagi 46 saat…aku masih di balkoni…di kala itu, macam2 yang bermain di fikiranku. Betul atau tidak perbuatanku ini…hanya Tuhan yang tahu betapa aku mengharapkan ‘sesuatu’ itu…

Tapi ia jelas…pengharapan itu suatu penyeksaan…sayup kedengaran tangisan hatiku ini…kini aku mengalah...aku redha…

: out : 12.39 a.m.

7 comments:

Anonymous said...

only god knows why...

are-da said...

yeah...

artzli Studio said...

bleh wat skrip drama propose kat yusof haslam ni..hehe..

Anonymous said...

This is not funny...this is nightmare!!!

artzli Studio said...

siapa anonymous ni..marah betul!..gerunnya!

Anonymous said...

mesti anonymous ni yg nak jadi hero cerita tetapi direject oleh tuan pengarah..xpelah labu,jadi tukang kebun pon jadi la....janji dapat interprame..huhuhu

angel_akiera said...

giler ah..speaking